donderdag 21 februari 2013

Herinnering......



Voor al diegenen die op vakantie waren toen de drie give-aways gelanceerd werden....
Voor al diegenen die nieuw zijn op mijn blogje......
En ook gewoon, om u mijn vier nieuwe tapejes te tonen....
:)





By the way ....
Ik vind het wel heel moeilijk om mooie foto's te trekken....

Er is heden ten dage weinig licht in huis, en voor buitenfoto's is het te koud.....dan bibber ik zo hard dat al mijn foto's wazig zijn!
Ik heb geen fotostudio met daglichtlamp ( al zou ik dat ooit wel willen hebben)
Ik heb ook nergens in huis een witte muur.....
Ik heb gene goeie camera.....eigenlijk wel, maar ik ben gewoon te lui om die te pakken, foto's te trekken, te uploaden op ne computer, door te sturen naar mijn iPad en dan nog eens op mijn blog te zetten.....dus, ik trek gewoon ne foto met mijn iPad zelve ( simpel modelleke met slechte ingebouwde camera!)
.....
En ik zou niet weten hoe ge ne foto fotoshopt?!

Hoe doen jullie dat eigenlijk.....al die schone, heldere, kleurige foto's?

20 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat ik mij bij jou moet aansluiten, ook altijd triestige foto's in vergelijking met andere blogs... Ik hoop op snel beter weer voor buitenfoto's. En op fotogeniekere plaatsen in ons volgende huis! Ik moet ook wel toegeven dat ik vaak helemaal geen zin heb om zo'n "setting" in scène te zetten voor schone foto's. En foto's zonder blits, zoals altijd streng wordt verkondigd, daar doe ik al helemaal niet aan mee... Ieder z'n talent zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja....ik hoop toch dat ik ooit dat talent krijg...;)

      Verwijderen
    2. Ik vrees dat ik gewoon te lui ben om het te leren...

      Verwijderen
  2. Haha, schoon tapekes!
    Ik broddel ook maar wat aan met een oeroud fototoestelleke met een ferme kras op de lens...
    Een goed fototoestel staat op mijn verlanglijstje, maar ik ken daar eigenlijk te weinig van om te weten welke.
    'k zal me er eens in moeten verdiepen...
    By the way, uw foto's kome goed over op mijn scherm zenne!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan wel mooie foto's nemen normaal gezien maar ik ontbreek de plekjes ervoor! Bij ons is het altijd donker, geen lege muren enz... alleen in dat fotoshoppen ben ik ook niet thuis! Ik kan dus niet echt helpen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och die foto´s. Ik tob wat af. Sleep mijn witte tafeltje mee naar buiten want ik heb ook geen witte muren. Dan word er geupload en gefotoshopt of bewerk ik online op Befunky. Daar kan je text en lijstjes toevoegen en een retrowaasje. Van mijn tablet (Samsung tab2) krijg ik mijn foto's niet op mijn blog. Die mail ik dan eerst naar de laptop. Pfff....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt wel enkele leuke apps die foto's bewerken: instagram, hipstagram, aviary (of zoiets) en Mixel gebruik ik om collages van foto's te maken. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier is het niet veel beter met de foto's. Goedkope camera (ik heb nu eenmaal voorlopig geen geld voor een nieuwe), slecht licht (weer een reden waarom die lente moet komen), slechte fotograaf (ikke) en geen fotobewerkingsprogramma (geen tijd om te leren). Dus we tobben maar wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. photoshop is behoorlijk duur, maar bijvoorbeeld Picmonkey kan je al een hoop in testen en je foto's beter in maken (zoeken naar levels aanpassen, daar kan je echt bijna alles in oplossen)
    En verder vooral foto's overdag nemen... Niet dat ik er zo'n held in ben, maar 't wordt steeds beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, picmonkey heb ik laatst ook ontdenkt, heb je ook heel leuke lettertypes in (en zo slecht zijn je foto's helemaal niet hoor).
    Heb je al gezien dat ik (gisterenavond pas) ook een give-away heb georganiseerd? kijk maar eens op www.miafaa-met-keintjes en zegt het voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben wel de laatste om je advies over foto's te geven want ik kan er zelf niks van, maar ik zie bij anderen weleens dat ze een wit laken als achtergrond gebruiken. Over iets gespannen ofzo, bv over de bank. Vind ik dan weer veel teveel gedoe om dat te doen, maar dan heb je in ieder geval een effen achtergrond. Sommigen leggen ook een witte plank ofzo bij het raam met daarop het ding dat ze willen fotograferen. Heb je toch licht.
    En zover reikt mijn kennis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik ook meestal een wit blad papier als achtergrond, maar een aangekleed kind kunt ge daar moeilijk op positioneren.....;)

      Verwijderen
  10. http://www.viauphotography.com/blog/post/2011/02/09/Tutorial-Create-a-White-Background-for-Your-Photography.aspx

    Hier kan je wel een tip vinden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aha....en ik heb hier net een redelijk grote doos staan.....
    Morgen voor witte maguettekarton naar den Lucas Creativ!
    Mercikes voor den t
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie tape heb je, alle 4! En hééé, ik ga nu direct piepen want ik heb dit gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Foto - het blijft een avontuur...
    ikzelf probeer met een witte plank bij het raam op de middag .
    Maar binnenkort wordt het lekker lente en dus terug goed licht...
    Ik heb wel een vraagje - lees ik het goed dat je je blog bewerkt via je ipad ????
    Dit lukt mij niet - hoe doe je dat ????

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wanneer ik mijn foto's maak, denk ik soms: als ze me nu zouden bezig zien... Hier wordt wel één en ander verschoven om toch op het lichtste plaatsje van het huis een foto te kunnen nemen.

    Enne... nee hoor, ik ben je give-away niet vergeten! Ik kijk er naar uit!

    Groetjes!!
    Miza Vanila

    BeantwoordenVerwijderen